Alphega Apotheek

Retail = detail

Het realiseren van een cultuuromslag naar oprecht klantgericht werken was het belangrijkste doel van de opleiding Retail = Detail. Dit heeft niet alleen geleid tot een hogere klanttevredenheid, ook de gemiddelde OTC-omzet steeg met twintig procent. 

De samenwerking met Retail Reflex heb ik als bijzonder prettig en coöperatief ervaren. Vooral het commitment om bij ‘probleemgevallen’ een extra inspanning te doen, heb ik erg gewaardeerd. 

De opleiding Retail = Detail heeft ervoor gezorgd dat de klant weer centraal staat tijdens het apotheekbezoek. Hierdoor is het voor de medewerkers mogelijk  écht te helpen, waardoor vooral de betrokkenheid bij de klant en de verantwoordelijkheid voor het resultaat zijn toegenomen. 

Naast de omzetstijging, is vooral de verandering in attitude het grootste winstpunt. Niet langer wordt er vanuit een ouderwetse institutionele gedachte gehandeld, er wordt met echte aandacht voor de klant gewerkt!

Hans Zweers, Kring-apotheken


Retail Reflex in het Pharmaceutisch Weekblad

Terug